Radošums vai agresija?

Septembris 4, 2012

Eric Frommes: «When we don’t spend time fostering a higher level of creativity, we create for ourselves the drama of destruction.»*

Tātad, ja bērns nevar skolā un mācībās sevi realizēt, rodas negācijas, stress, agresija. Vai saprotamāk ― ja cilvēks nevar sevi realizēt dzīvē, rodas stress, negācijas un ilgtermiņā depresija, agresija,  alkoholisms, narkomānija vai citas atkarības. Vai vēl viens citāts, varbūt ne tik autoratīvs: «In the contemporary world, destruction and violence can only be opposed by the creation of sense.»**

Kas cieš no šīs nerealizētības? Skolā visi ― gan bērni, gan skolotāji. Pēc tam mājās arī vecāki. Skolām ir jābūt vietai, kur izaicināt un arī realizēt bērnu potenciālu. Vieglāk būs gan bērniem pārdzīvot vēl lēno šodienai neatbilstošo izglītības sistēmu, gan arī skolotājiem.

Ka skolotājiem ir vajadzīgs tieši tas pats:) – par to citreiz.

* From Destruction to Creation: A Normatively Framed Inquiry into How the Arts Can Inform Peacebuilding Major Paper Submitted by Courtney Simon Grohs to Dr. Max Stephenson, Chair Bob Leonard, Committee Member Dr. Lisa Poley, Committee Member on 11 May 2009

** (www.dahteatarcentar.com, Feb. 2009)

Advertisements
%d bloggers like this: